Kącik Rodzica

OPIS ZAJĘĆ

Programy Instrumentalne (3,5 - 99+ lat)

Jest to program skierowany dla ludzi w każdym wieku, którzy zawsze marzyli o grze na jakimś instrumencie. Właśnie w naszej Szkole zarówno dzieci, młodzież jak i dorośli mogą wybrać instrument i spróbować na nim grać. Nauka przebiega bezstresowo, a program jest ustalony indywidualnie pod ucznia. Pomożemy w doborze instrumentu osobom, które nie mogą się zdecydować, ocenimy predyspozycje oraz zachęcimy do wspólnego muzykowania.Prowadzimy zajęcia indywidualne na skrzypcach, gitarze, fortepianie, perkusji, keyboardzie a także lekcje wokalu estradowego i klasycznego.Istnieje tez możliwość łączenia w grupy i zespoły różne instrumenty na określonych etapach edukacji.

FAQ

1. Jak długo może uczeń się uczyć w naszej Szkole?

Uczeń może się uczyć w szkole Casio jak długo chce. Jeżeli chce zdawać egzamin do szkoły muzycznej II stopnia, wtedy nauka trwa 6 lat. Jeżeli uczeń chce muzykować to nie ma ograniczeń wiekowych i okresowych.

2. Czy nauczyciele uczą w naszej Szkole wg programów indywidualnych?

Nauczyciele uczą w oparciu o programy autorskie. Korzystają również z materiałów przeznaczonych dla szkół muzycznych I i II stopnia.

3. Czy uczniowie otrzymają świadectwa nauki?

Tak, uczniowie otrzymują po każdym roku nauki świadectwa uczęszczania na zajęcia muzyczne.

4. Czy świadectwa są honorowane przez szkoły muzyczne państwowe?

Nie, ponieważ kandydat starający się o miejsce w państwowej szkoły muzycznej zdaje egzamin z umiejętności gry na instrumencie i kształcenia słuchu. Wynik tego egzaminu decyduje o przyjęciu do szkoły.

5. Czy w szkole są prowadzone zajęcia teoretyczne?

 Tak, jeżeli uczeń wyrazi taką wolę nauki. Podczas zajęć „przemycamy” elementy dzieła muzycznego podczas pracy nad konkretnym utworum. Ukończenie takich zajęć nie gwarantuje przyjęcia do państwowej szkoły muzycznej, ale zwiększa szanse na lepszy wynik egzaminu.

6. Czy uczeń powinien posiadać swój instrument?

Tak, gdyż ma wówczas możliwość ćwiczenia w domu zadanych kwestii przez nauczyciela. Jeśli nie posiada – istnieje u nas możliwość wypożyczenia

7. Gdzie można kupić dobry instrument muzyczny?

Nasza szkoła pośredniczy w sprzedaży instrumentów muzycznych. Doradzamy, dobieramy, sugerujemy.

8. Na jakich instrumentach można uczyć się gry w naszej szkole?

Na wszystkich. Klasa instrumentu jest uruchamiana, gdy zbierze się co najmniej 3 uczniów. Obecnie na fortepianie, skrzypcach, wokalu, gitarze, perkusji, keyboardzie

9. Czy w szkole są prowadzone tylko zajęcia indywidualne?

Nie w szkole można zapisać się na zajęcia grupowe, zarówno z gry na instrumencie, korepetycje w miarę ich dostępności.

10. Czy osoba dorosła może uczyć się w naszej Szkole?

Tak, nie ma ograniczeń wiekowych.

11. Czy można z zajęć zrezygnować?

Tak, zgodnie z zasadami zawartymi w umowie SMC.

12. Czy można zapisywać się do szkoły w ciągu roku szkolnego?

Tak, nabór trwa cały rok i zajęcia odbywają się przez cały rok. W wakacje i ferie istnieje możliwość indywidualnego umówienia się.

 

PORADY DLA RODZICÓW

  • Najlepiej, gdy rodzic może obserwować lekcje instrumentu. Sposobu wykonywania ćwiczeń czasem nie da się zwerbalizować, a pierwszy okres nauki, kiedy dziecko uczy się prawidłowej postawy przy instrumencie rzutuje na późniejsze wyniki jego pracy.
  • Należy również zaplanować w rozkładzie dnia codzienne ćwiczenie, w ilości wyznaczonej przez nauczyciela. Najczęściej jest to ok. pół godziny dziennie (w pierwszej klasie). Najważniejszą rzeczą jest, by kontakt z instrumentem był codzienny i systematyczny, nie zaś tylko przed lekcją.
  • Tempo ćwiczenia z reguły powinno być takie, w którym dziecko się nie myli i wykonuje płynnie, starannie licząc, prawidłowo technicznie zadany tekst muzyczny.
  • Nie do przecenienia jest obecność i pomoc rodziców w szkole. Cieszę się, że rodzice znajdują na to czas w nawale obowiązków.
  • Nauka w dodatkowej szkole, jaką jest muzyczna, kosztuje dużo wyrzeczeń i pracy. Możemy spodziewać się momentów kryzysowych. One przyjdą i są rzeczą naturalną.
  • Warto tu podkreślić, że to Państwo podejmujecie trud wykształcenia dzieci kierując je tam, gdzie będą najpełniej wykorzystywały swój potencjał.
  • Nie wszystkie dzieci przechodzące przez naszą szkołę zostają muzykami. Wręcz odwrotnie. Zostaje nimi niewielka garstka. Ale wszystkie mają szansę, dzięki muzyce, stać się bardziej wrażliwymi ludźmi w przyszłości. Szkoła jest tylko narzędziem, gdzie dziecko nabywa umiejętności stawiania sobie celów i cierpliwości w ich realizacji, organizacji czasu, pracy zespołowej, słuchania siebie i innych, samoprezentacji, ale przede wszystkim odkrywa w sobie wartość, jaką jest przeżywanie piękna muzyki i dzielenia się tym zachwytem. Któremu z rodziców nie pocieknie łza przy wigilii, gdy słyszy graną przez malucha kolędę albo melodię na Dzień Mamy….
  • Często sami żałujemy, że nasi rodzice nie byli dość stanowczy, byśmy mogli dzisiaj umieć grać. I tu wielka prośba do Państwa. Umawiamy się, że nie przerywamy nauki w szkole. Pomagamy dzieciom przezwyciężać kryzysy. Nauczyciele i ja służymy pomocą.

 

2